torsdag 6 januari 2011

En korv är en korv

Jodå, igår hade man lyxen att vara hemma i ganska kristlig tid och hann både laga mat och få sina fem timmar tv-underhållning till livs. Dessutom gick technogrannen på högvarv och bjöd på timmar av dunka dunka. Vad han måste älska takt, det lilla livet.

Hursomhelst, var det första gången på länge jag huserade i köket efter hämtmats- och killagade (tack för det) middagar på rad.

Jag hade lite svårt att tänka "maträtt" utan satsade mer på lite olika grejer som jag var sugen på. Det blev en smula kolhydratsfattigt, men det var för att jag ville vara både tids- och diskeffektiv och köra allt i samma stekpanna.
Paprikan grillades hårt i pannan och fick sen sällskap av körven. Sen kom jag på att det kanske skulle få paprikan att smaka lamm, så då fiskade jag upp den. Jag hade tänkt att värma spenaten också, men bestämde mig för att den blev minst lika bra kall. (lat och hungrig) På med fetaost, olja, peppar och salt och dinner is served.

Okej, korven ser kanske inte superkul ut, men I tell you, Wurstmaster vet hur man grejar en lammkorv!
På tal om inget alls: Shit, va Patrik lär få ligga i veckan!

7 kommentarer:

  1. den är lammkorven har jag också provat - goood

    SvaraRadera
  2. Det har du sannerligen rätt i. Lagom tuggmotstånd så där som en lammkorv ska ha.

    SvaraRadera
  3. Älskade syster - sova är inget du prioriterar??

    SvaraRadera
  4. Jag skulle säga att just sömn ligger väldigt högt i priolistan. Men säg det till technogrannen!
    Eller den snarkande sovkamraten...

    SvaraRadera
  5. Det är så bra att du håller bloggen vid liv. Jag skall tamejfan ta mig i kragen. Sjukt sugen på lammkorv också.

    SvaraRadera
  6. jag tycker det var väldigt spännande med Patrik. Daglivs har ju för övrigt väldigt gott rykte ända bort här i landala på andra sidan landet.

    SvaraRadera
  7. Jag gissar att Patriks glansdagar är förbi, ty det sitter en ny käcking inramad nu. Men jag hoppas att han har vett nog att hamstra sina sexuella eskapader så att han klarar sig till vårningen. Landala har väldigt gott rykte på Daglivs också.
    luv

    SvaraRadera