måndag 13 december 2010

Öppet brev till december

Hej December,
Jag har svårt att förstå mig på dig. Hur kan du vara lika lång som november? Man hinner inte nånting. Det skulle vara bra om du tog några dagar av januari, för den är alltid alldeles för lång. Då skulle pengarna räcka lite bättre också.
Det är också konstigt att jag faktiskt gillar dig. Trots att det är tio minus och dygnen alldeles för korta så tycker jag att du levererar lagom doser mys. Som att i morse ligga i sängen och titta på tv-sänt luciatåg med lite te och pepparkakor. Sånt gör du bra!
Vissa dagar har du lyckats med snön också. Häromdagen var det sån där Disneysnö, som föll så långsamt att det fastnade på kort. Snö är lurigt att fota annars.

Men det här är faktiskt en matblogg. Därför tänkte jag bjuda på en liten godbit som slank ner häromsistens. Jag har upptäckt att även om det är du och jag Kris, som är kungar av snabblagad gourmetmat, så är min kille riktigt uppfinningsrik när det gäller snabba och enkla lösningar också.
Häromdagen styrde han upp det här:
Rökt lax, romsås, grillad paprika och potatis och ärtskidor. Mums fillibaba.
Andra matrelaterade nyheter är att Anna Skipper varit hemma hos mig:
 Det kändes fint. Hennes man hade krokodilmönstrade boots med spetsig tå.
Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar