onsdag 8 december 2010

Kål som inte tar kål på dig.

Det är inte klokt vilken tur det är att man har en bästis att dela bloggen med. Så att inte blir inläggstorka. Det var flera dagar sedan jag presenterade ny mat. Det beror på att jag är och har varit så satans trött och faktiskt mest käkat julknäckebröd och hushållsost till middag. I flera dagar. Inget fel med det alls, men kanske inte så inspirerande. Jag är fortfarande trött. Trött trött trött. Trötta mörka dagar, inga snygga killar så långt ögat når och nackont och huvudvärk. Det är min vecka so far. Jag tackar oden och tor för att imorgon är näst sista arbetsdagen denna veckan och visar er här vad jag orkade pynta ihop till middag idag;


Jag tog ingen bild. Det glömde jag. Men bilden föreställer i alla fall kål, gurka, chili, såna där gröna som ser ut som skidor, jag kommer inte ihåg nu.. Men platta, typ. Ni vet. Sen är det sesamolja som är det där gula, citronsaft, koriander och salt. Strimla och hacka som ni vill, blanda och ät. Det är så godt. Och lite kött till om man har, kanske. Jag hade inte och orkade inte fixa. Kål mättar. Belive me. Sen tog jag en apelsin, c-vitamin och rosenrot. Nån gång måste det ju kicka in. 

Okej, nu hoppas vi på en lysande helg och många snygga killar att spana på. TC

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar