tisdag 31 augusti 2010

Livets sommar tar inte slut

Okej, vi har fattat. Det är på väg att bli höst. Livets sommar är slut, kanske man tänker, men icke! Livets sommar är en inställning och har mycket litet att göra med temperaturen. Men visst, jag är den första att erkänna att det kan bli lite tyngre framåt höstkanten. Jag tror att det många är ledsna över är att man inte lika frekvent kan använda frasen "Det är som utomlands!". När solen gassar och man dricker sangria mitt på gatan är det lätt att känna medelhavsbrisar mitt i Stockholm. Och visst är det inte lika lätt att vara spanskt flörtig och outgoing när man står under varsin regnrock och väntar på pensionen.
Vad göra?
Det vi luttrade svenskar alltid gjort! SE DET LILLA!
"Oj, hoppsan, det är inte minusgrader ute. Ska vi inte sitta ute på det där regnvåta plaststolarna ute på gatan? Du har ju en extra mössa!"
eller
"Nämen, här dricksar jag 20 procent. Precis som utomlands! Jag ska nog röka lite också"
"Sicka käcka brun utan sol-ränder du skaffat dig. Ser precis, eller i alla fall nästan, ut som du varit utomlands!"
Bilden på Malin och jättesquashen får i alla fall mig att känna Livets sommar rusa i blodet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar